.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشروح سخنرانی هاشمی‌رفسنجانی در نماز عید قربان

رئيس مجلس خبرگان رهبري از دولت مصر به دليل بستن گذرگاه رفح به روي مردم مظلوم غزه و منفجر كردن تونل‌هاي عبوري آنان به شدت انتقاد كرد.
به گزارش فارس، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خطبه نخست نماز ضمن تبريك عيد سعيد قربان به مسلمانان، اظهار داشت: اميدواريم عيدي مسلمانان در اين روز، تقويت تقوا، پرهيز از گناهان و اطاعت از خداوند باشد.

وي افزود: اگرچه در زمان برگزاري عيد سعيد قربان يكي دو روز اختلاف وجود دارد، اما آثار و عظمت اين اجتماع بزرگ، دنيا را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد.


* اميدوارم جهان اسلام به اين آگاهي برسد كه دين از سياست جدا نيست
رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خود با تأكيد بر اينكه دين ما عين سياست ماست و دين از سياست جدا نيست و اميدواريم جهان اسلام هم به چنين آگاهي برسد، با تشريح دوران زندگي حضرت ابراهيم (ع) و اقدامات آن حضرت براي برقراري فرهنگ توحيدي در جهان گفت: مبارزه با بت‌پرستي‌ها، درگيري با استبداد نمرود و بنيانگذاري مجدد كعبه از جمله اقدامات حضرت ابراهيم (ع) است.

هاشمي رفسنجاني همچنين با اشاره به موسم حج، خاطرنشان كرد: حج، كنگره عظيم الهي است و با اين مسافرت‌ها، اجتماعات و عشق‌هاست كه اسلام زنده و رو به توسعه است و دشمنان اسلام مي‌ترسند.

وي دوران امروز را دوران وسعت علوم و آگاهي‌ها توصيف و تأكيد كرد: بايد از معارف حج دنيا را به راهي كه مورد توجه خداست، دعوت كنيم.


* مصون ماندن ايران از بحران اقتصادي جهان نيازمند همكاري دولت و مجلس است
رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام در خطبه دوم نماز عيد سعيد قربان نيز با اشاره به بحران اقتصادي در جهان گفت‌: اين بحران شرايط سختي براي جهان بوجود آورده است و دود اين بحران بيش از همه به چشم ضعيفان و فقرا مي‌رود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود : گرچه امكانات ايران تا حدودي به ما نسبت به ديگران مصونيت مي دهد اما همين الان هم آثارش را در كشور مي‌بينيم، اين شرايط به ما حكم مي كند همه مسئولان و صاحبنظران در مجلس و دولت براي عبور از اين مسئله هماهنگي و مشورت كنند.

وي تصريح كرد: در دولت، مجلس و مجمع تشخيص مصحلت نظام به عنوان ناظر بايد از شرايطي كه اجراي اصل 44 قانون اساسي بوجود آورده و راه را براي حضور بخش خصوصي در ميدان اقتصادي باز كرده است استفاده مطلوب كرد، ولي اين كار نياز به وحدت و همدلي دارد و با عجله و اقدامات نسنجيده، نمي توان از اين بحران كه كله گنده‌هاي دنيا را به سطوح آورده عبور كرد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري همچنين گفت: با ظرفيت‌هايي كه وجود دارد مي‌توانيم براي ايران در درجه‌ اول و سپس براي جاهايي كه فكر مي‌كنيم احتياج به كمك دارند و مي‌توانيم به آنها كمك كنيم، كاري كنيم و اين كار حتما نياز به وحدت، همدلي و همراهي و مشورت دارد.


* وجدان كور دنيا جنايات رژيم صهيونيستي در غزه را نمي‌بيند
هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنان خود با اشاره به محاصره يك‌ونيم ميليون نفر در غزه و با بيان اينكه در اين منطقه همه چيز در حد زندگي با رياضت وجود دارد، تصريح كرد: چقدر وجدان دنيا كور شده و چقدر قدرتمندان حامي رژيم صهيونيستي بي‌وجدانند كه اين مناظر تأسف‌بار را مي‌بينند و اقدامي نمي‌كنند.

وي مصيبت در غزه را جدي توصيف و اضافه كرد: بيمارستان‌هاي تاريك، بچه‌هايي كه روي تخت بيمارستان خوابيده‌اند و داروها به آنها نمي‌رسد و برق هم قطع مي‌شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اين نشان بزرگي است از بي‌وجداني قدرت‌هاي بشري و مخصوصا كشورهاي اسلامي كه اگر بخواهند ذره‌اي از احكام اخوت اسلامي را مراعات كنند نمي‌توانند اينطور در برابر مصيبت‌هاي مردم غزه تحمل كنند.

هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: در نوار غزه يك عده محصورند، مرزهايشان بسته است، نه مي‌توانند بيرون بروند و نه مي‌توانند به داخل چيزي بياورند، به دريا راه دارند اما نمي‌توانند از آن استفاده كنند، فرودگاه دارند اما نمي‌توانند از آن بهره‌اي بگيرند و حتي مصر و اردن مرزشان را بر اينها بسته‌اند و به واقع مظلوم‌ترين مردم منطقه و مظلوم‌ترين مردم دنيا آنجا زندگي مي‌كنند.


* انتقاد هاشمي رفسنجاني از مصر به دليل بستن گذرگاه رفح
وي در ادامه سخنان خود با انتقاد از مصر به دليل بستن گذرگاه رفح، خاطرنشان كرد: نمي‌دانم مصري‌ها كه اين سوابق طولاني را در تمدن و اسلام دارند، چطور تحمل مي‌كنند كه مرز خود را بر اين مردم ببندند و حتي تونل‌هايي كه در زير زمين حفر مي‌كنند براي اينكه گاهي عبور كنند را نيز منفجر مي‌كنند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد:‌ واقعاً وجدان بشر بسيار بد نشان داده مي‌شود و حقيقتاً براي مسلمان‌ها عار و ننگ است.

هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر اينكه البته اين مصيبت‌ها بالاخره در دل مسلمان‌ها جمع مي‌شود و روزي اين دل‌ها منفجر مي‌شود و ظالم‌ها به خصوص اسرائيلي‌ها در اين آتش انفجار خواهند سوخت، افزود: البته ننگي هم براي برخي از كشورهاي اسلامي خواهد ماند و آنها بايد يك روزي در مقابل خداوند و پيش از آن در مقابل مردم آگاه مسلمان جواب پس بدهند.


* اشغالگران افغانستان عامل ناامني‌ها در شرق ايران هستند
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود به افزايش ناامني‌ها در شرق ايران مانند پاكستان، افغانستان، كشمير و هند، اشاره كرد و با بيان اينكه اين منطقه درحال تبديل شدن به محيط خطرناكي است، گفت: به نظر مي‌رسد كنترل اوضاع از دست دولت‌ها خارج شده است.

هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه اشغالگراني هم كه آنجا آمده‌اند كاري جز تشديد اين ناامني‌ها ندارند و خود عامل ناامني هستند، افزود: مي‌گويند كه براي امن كردن منطقه آمده‌اند اما خود تروريست‌پرور شده‌اند. از روزي كه آنها آمده‌اند قدرت تروريست‌ها بالا رفته و بيشتر شده و شرايط هم ناامن‌تر شده و دائما جنگ، درگيري و برخورد اتفاق مي‌افتد.


* اوباما همان حرف‌هاي بوش را تكرار مي‌كند
وي در بخش ديگري از سخنان خود در خطبه نماز عيدسعيدقربان به سخنان اخير رئيس جمهور جديد امريكا درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران اشاره كرد و گفت: رييس جمهور منتخب آمريكا همان حرف‌هاي بوش را با ادبياتي كمي متفاوت تر تكرار مي‌كند.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود : اوباما ايران را متهم مي‌كند كه دنبال بمب هسته اي و حامي تروريسم است درحالي كه منظور وي از تروريست حمايت از حزب الله و حماس است.

هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه حزب‌الله نيروي مقاومت لبنان است و كشورشان را از شر اشغال اسرائيل نجات داده است و حماس نيز نماينده‌ مظلوم‌ترين مردم امروز دنيا است و اينگونه كه گفتم در غزه زندگي و دفاع مي‌كند، تأكيد كرد: آيا اينها تروريست هستند يا تروريست كساني هستند كه از آن طرف درياها مي‌آيند و مردم را به اين روز سياه مي‌اندازند؟


* اسرائيل با ترور خلق شده و با ترور مي‌خواهد خود را حفظ كند
وي اسرائيل را نمونه بارز تروريسم دولتي خواند و تأكيد كرد: اسرائيل اصلا با ترور خلق شد، به وجود آمد و هنوز هم با اينكه ظاهراً يك دولت است، هنوز با ترور و كارهايي از اين قبيل مي‌خواهد خود را حفاظت كند. آن وقت شخصي از آن طرف درياها مي‌گويد كه ايران حامي تروريسم است و شرط مي‌كند كه شما تعليق كند تا ما با شما حرف بزنيم.

رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام گفت: اين حرف بي معناست چرا كه اين شما بوديد كه در 30 سال گذشته مي‌خواستيد با ما حرف بزنيد، حالا چرا شرط سنگين مي‌گذاريد؟

هاشمي رفسنجاني خطاب به مقامات آمريكايي گفت: آيا يادتان رفته زماني كه گروگان‌ها در ايران بودند و نماينده‌هاي شما مي‌آمدند و امام از قم فرمودند كه برگردند و آنها برگشتند؟ آيا يادتان رفته كه مك فارلين با تذكره ايرلندي اينجا آمد و مسئولان ما حاضر نشدند با او حرف بزنند و مديران سطح دوم و سوم با او حرف زدند؟

وي در ادامه با بيان اينكه انصافا خوب نيست و من انتظار ندارم كسي كه خود را از قاره‌ آفريقا و نژاد سياه‌پوست مظلوم در آمريكا مي‌بيند حرف‌هايي را كه امثال بوش بايد بزنند را تكرار كند، تصريح كرد: وي گفت: ما نمي خواهيم با امريكا دعوا و جنگ كنيم بلكه مي خواهيم از حق خودمان از علوم و فنون دنيا استفاده كنيم و نه تشويق شما را مي خواهيم و نه تنبيه شما مي تواند ما را از اين راه بازدارد.

رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام خطاب به مقامات آمريكائي تصريح كرد: حق ايران را به رسميت بشناسيد چرا كه ايران الگويي براي ساير كشورهاي جهان است.

هاشمي رفسنجاني ادامه داد: اصل مساله اين است كه شما با تفكر انقلاب اسلامي كه مخالف دخالت قدرتهاي بيگانه در امور دولت‌هاي ديگر است ، مخالفيد و مسئله هسته‌اي، حقوق بشر و تروريسم بهانه است تا به ايران فشار بياوريد.

وي گفت : منطق ايران خدايي است و هرچه بيشتر به ايران فشار بياوريد اين منطق مشعشع مي شود.

رييس مجلس خبرگان رهبري، تاكيد كرد: حقوق بشر اين است كه ما از تعرض به حقوق كشورهاي ضعيف و افراد مظلوم متنفريم و از حقوق آنها دفاع مي‌كنيم. ما قدرتي هم نداريم كه درميدان به نفع آنها بجنگيم اما زبان كه داريم و فكرمان را مطرح مي‌كنيم. اين حرف ماست و قابل اين همه غوغا نيست.

هاشمي رفسنجاني در پايان سخنان خود ضمن تسليت به مناسبت ايام شهادت امام محمد باقر(ع) و مسلم بن عقيل، دقايقي را به ذكر فضيلت‌هاي آنان پرداخت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.